· 

Kun je echt wat doen tegen slechte postbezorging?

Vele klachten over slechte postbezorging

Een bekende Nederlandse postbezorger is PostNL. Het internet staat vol van klachten over de postbezorging van deze organisatie. Zo wordt een breekbaar pakketje gewoon in de brievenbus gegooid of in een bananendoos gelegd. Sterker nog; als je diverse meldingen op het internet moet geloven, zijn er chauffeurs die zelf voor ontvangst tekenen als de klant niet thuis is. 

 

Pakketbezorgers krijgen per pakket betaald

Pakketbezorgers krijgen per afgeleverde pakket betaald.  Dit is een maximale vergoeding van 100% als het pakketje rechtstreeks bij de klant wordt afgeleverd en 50% als niemand thuis is en het pakketje weer door de chauffeur moet worden meegenomen. Genoeg redenen voor chauffeurs om pakketten zelf te tekenen en deze bijvoorbeeld ergens neer te leggen. 

 

Kun je echt wat doen tegen slechte postbezorging?

Heb je een product besteld via een webwinkel dan is de webwinkel het eerste aanspreekpunt. Niet jij, maar de webwinkel heeft een overeenkomst/afspraak met de bezorgdienst. Je kunt aan de webwinkel vragen om een klacht in te dienen tegen de bezorgdienst. Een voorwaarde is dat het pakketje aangetekend moet zijn verstuurd. Zo'n klachtprocedure bij de webwinkel die op haar beurt de bezorgdienst aanspreekt, gebeurt allemaal achter de schermen. Je hebt hier geen zicht op. Kom je er met de webwinkel niet uit, dien dan een klacht in bij de Geschillencommissie Thuiswinkel, de Geschillencommissie Webshop of de Geschillencommissie webwinkels Beslist.nl. De kosten voor een procedure bij de Geschillencommissie zijn 27,50 euro.  Als je in het gelijk wordt gesteld krijg je naast schadevergoeding ook je inleg terug. 

 

Mensen ervaren een procedure bij de Geschillencommissie als belastend. Dit is heel logisch! Je moet op papier zetten waarom je ontevreden bent en je moet naar de zitting toe. Je hebt al helemaal geen zin om een dure advocaat in te schakelen die een uurtarief rekent. Om die reden is het handig om een jurist of advocaat te benaderen die werkt op basis van 'no cure no pay'. Alleen als de zaak wordt gewonnen, betaal je een deel aan je advocaat of jurist. Dit is zonder twijfel mogelijk, want je hebt nu je inleg en schadevergoeding teruggekregen. Wel zo eerlijk toch? 

 

Heb jij ook ervaring met slechte postbezorging?

Als je ook een ervaring hebt gehad met slechte postbezorging, neem dan contact met ons op. 

Wij kunnen de strijd voor je aangaan op basis van 'no cure no pay'. 

Door actie te ondernemen geef je een signaal af aan postbezorgers en kun je daadwerkelijk een einde maken aan slechte postbezorging!